SELAMAT DATANG KE BLOG KAMI ANAK FELDA. DAPATKAN INFO TENTANG ISU-ISU FELDA DAN BERKONGSI PENDAPAT TENTANG APA JUA BERKAITAN DENGAN FELDA

Monday, September 26, 2011

NUKILAN SEORANG ANAK FELDA SEBERTAK......


1992, aku melangkah keluar dari rumah untuk ke sekolah, aku lihat abah ku sudah berpeluh2 mengidupkan sebuah kapcai buruk untuk menghantar kami adik beradik ke sekolah tp nampaknye kami ke sekolah berjalan kaki pade hari tu. Aku terfikir mungkin suatu hari nanti aku akan membela nasib keluarga aku ini. Aku berjanji... tak akan aku persiakan titik peluh abah dan mak yang jatuh ke bumi bertuah yang digelar Felda Sebertak ini...
2009, aku melangkah keluar dari rumah untuk ke bandar, aku lihat abah ku duduk tersenyum sambil membaca surat khabar, tajuk depan " Felda akan menjadi pengeluar sawit dan getah terbaik di dunia". Walaupun jasa abah tidak lah sebesar mane tetapi bagi aku abah ku seorang wira. Dengan hasil sawit ini kami adik beradik kesemuanya dapat masuk ke universiti. Aku bertuah kerana ditakdirkan Allah untuk menjadi warga FELDA...

No comments:

Post a Comment

KAFELDA mengalu-alukan pandangan, idea dan teguran yang membina untuk tatapan umum.