SELAMAT DATANG KE BLOG KAMI ANAK FELDA. DAPATKAN INFO TENTANG ISU-ISU FELDA DAN BERKONGSI PENDAPAT TENTANG APA JUA BERKAITAN DENGAN FELDA

Friday, January 17, 2014

Apa yang berlaku antara Kolej KFCH dan pengurusan Felda?

Menurut sumber pelajar tajaan Felda yang belajar di Kolej KFC Puchong menghadapi beberapa masalah dengan pengurusan kolej apabila elaun makan pelajar tidak dibayar dan tertunggak sehingga 5 bulan. Apabila diajukan pertanyaan kepada pengurusan kolej jawapan yang diberi ialah "Felda belum bayar". Apabila dirujuk kepada pihak Felda jawapannya ialah "Kami dah bayar pada kolej".

Sikap tendang menendang ini memangsakan pelajar. Menurut sumber juga setiap pelajar dibawah tajaan Felda yang mendaftar di kolej ini akan diberi seorang satu komputer riba. Sehingga sekarang pelajar masih menantikan komputer riba tersebut. Apabila soalan yang sama diajukan kepada pihak kolej jawapan yang diberikan sama seperti diatas.

Kebimbangan ini meresahkan ibubapa yang menghantar anak-anak mereka belajar di kolej tersebut. Mereka mahukan jawapan mengapa "tendang menendang ini berlaku"?.

Ada juga ibubapa yang mengajukan pemasalhan ini kepada pihak pengurusan Felda namun sehingga ke hari ini masih tiada jawapan dari pihak pengurusan Felda.

Dikuatiri pembelajaran anak-anak itu sedikit sebanyak akan terganggu. Diharap pihak kolej dan pihak pengurusan Felda dapat menyelesaikan secepat mungkin pemasalahan ini kerana sesi pembelajaran telah pun bermula. Perkara seperti ini seharusnya dipandang serius oleh kedua-dua pihak.

3 comments:

  1. mohon pihak berkenaan beri pencerahan...ini masa depan anak2 felda

    ReplyDelete
  2. Makin banyak masalah pulak felda ni....

    ReplyDelete
  3. takot pulak nak daftar masuk sini .

    ReplyDelete

KAFELDA mengalu-alukan pandangan, idea dan teguran yang membina untuk tatapan umum.