SELAMAT DATANG KE BLOG KAMI ANAK FELDA. DAPATKAN INFO TENTANG ISU-ISU FELDA DAN BERKONGSI PENDAPAT TENTANG APA JUA BERKAITAN DENGAN FELDA

Tuesday, July 03, 2012

Antara Komen Pembaca Blog KAFELDA Berkaitan FGVH Yang Terpilih Untuk Di Paparkan.....


Terima kasih kerana menyokong blog KAFELDA. Komen anda semua sangat-sangat KAFELDA hargai. 

isu-isu negatif yg ditimbulkan tu semuanya kerana termakan dgn hasutan parti politik tertentu je. apa shj yg dibuat oleh kerajaan semuanya dikatakan tidak betul dan menipu rakyat,dgn matlamat rakyat akan menentang kerajaan,itu saja. kalau kita renung balik isu jambatan pulau pinang,KLIA,Putrajaya malah Jambatan Sultan Mahmud di K.Terengganu pun dulu pernah ditentang oleh parti politik tertentu kononnya membazirkan wang rakyat,tp lihatlah kenyataannya hari ini...sendiri mau tau la terutamanya yg suka membangkang tu. SUKA DITEGASKAN DI SINI MASYARAKAT FELDA HARI BUKAN MUDAH DIGULA-GULAKAN.JIKA GENERASI PERTAMA TIDAK BERPELAJARAN,GENERASI KEDUA RAMAI YG BERPENDIDIKAN TINGGI DAN BERJAWATAN TINGGI

bro..citer saham mmg lah mcm tu..
kalau nak niaga runcit pn kalau x de duit nak mula pasti minta suntikan modal dari sesiapa yg berminat melabur..nk harapkn pinjaman bank interest tinggi..
cara paling mudah dptkan suntikan..lepas tu keuntungan dibahagikan mengikut persetujuaan..
niaga runcit simple pn ada untung rugi..pastikan pengurusan yg betul dapat meminimumkan kerugian dan maskimumkan keuntungan
FGVH dah kaji mendalam tentang hal ni..takkan kerajaan nak risiko nasib Felda yg bkn sahaja merupakan pndapatan peneroka..tapi juga pendapatan utama Negara..untung Felda untunglah Malaysia..

Nampaknya komen setempat mengenai dan membuat kekeliruan bertambah kusut dalam kotak pemikiran sendiri. Bila ada rancangan dan cadangan untuk memajukan kaum Melayu (mundur) halangan pertama dari Melayu juga itu tak betul ini silap itu untungkan orang luar, orang Melayu semua akan merempat. Sadarilah, komen tak masuk akal itu merupakan satu doa, ingat sebagai orang Melayu Islam nawaitu itu sebahagian niat jika mahu gagal maka gagallah, jika mahu berjaya dan tidak ada cita dan niat menggagalkan maka berjayalah. Kita sama imbau kembali FGVHB ini telah dikaji sejak sekian lama untung dan risikonya. Jadi hari ini PM Dato Seri Mohd Najib merupakan anak pengasas kepada peneroka taklah nak menjahanamkan bangsa dan tanah air sendiri. Ayuh mari kita sama2 berdoa dan bernujat kepada Allah SWT semuga penyenarai FGVH pada 28 JUN 12 ketahap yang sangat baik atau sehingga RM20.00 - RM50.00. Bila ditahap itu barulah kita menyesal, kerana tak mengambil kesempatan dengan keputusan itu. JazakAllah Khiaran Kasiran..

agak pelik dgn kenyataan si anon ni..punyalah ramai anak2 felda dh berjaya sebagai engineer, ahli perniagaan, pilot dll sekarang ni..

kalau nak buat prbandingan biarlah setara..bandingkn Felda Melayu dengan bkn melayu di BANDAR?? kalau bandingkan dengan melayu dibandar pun masih ada warga felda belum mampu bersaing..isu ini slalunya kerana pendedahan dan pengalaman..perlu masa, sabar dn tekad..

seperti mana permulaan pembukaan Felda masa mula-mula..kalau tiada tekad dn sabar sy rasa semua peneroka lari dn Felda tidak akan wujud sama sekali..

usaha peneroka bkn hanya utk periuk nasi peneroka sahaja...Felda ini merupakan usaha bersama antara kerajaan dan peneroka utk pembangunan ekonomi negara..kalau kerajaan tk mulakan usaha ini dulu..rasanya masih ramai melayu yg miskin sekarang ni..

Kami adalah majoriti ank peneroka felda menyokong penuh usaha penyenaraian FGVH ke bursa saham,majoriti peneroka yg sokong dgn tidak sokong kalau dibuat undian comfirm menang besar pada yg menyokong ini sudah dan telah terbukti,tp xdelah nak bising2 macam yg segelintir tur menyalak jer lebih,mereka nir semua ank buah mazlan aliman sebenarnya yg akan mengagalkan apa saje yg dibuat kerajaan,sedangkan mazlan sndri adalah seorang yg gagal malah adk bradik dia semua menentang perjuangan yg dibuat mazlan..renung renungkanlah




No comments:

Post a Comment

KAFELDA mengalu-alukan pandangan, idea dan teguran yang membina untuk tatapan umum.