SELAMAT DATANG KE BLOG KAMI ANAK FELDA. DAPATKAN INFO TENTANG ISU-ISU FELDA DAN BERKONGSI PENDAPAT TENTANG APA JUA BERKAITAN DENGAN FELDA

Wednesday, January 16, 2013

Listen!!!


Beberapa pemimpin Pas telah mengesan ini sahaja isu yang boleh menutup keseluruhan kesalahan mereka sebelum ini seperti membenarkan Kalimah Allah digunakan oleh Kristian dan isu tanah 10,526 ekar yang dianugerahkan kepada cina DAP.


Beberapa pemimpin Pas dilihat melawat rumah Bawani dengan memberi beberapa tips untuk menyerang penyokong kerajaan. Pemimpin Pas memikirkan inilah sahaja jalan yang ada untuk menarik sokongan mahasiswa yang menjadi hampir majoriti pengundi yang layak pada PRU13 nanti.

Bawani A/K Kanniapan merupakan ahli parti politik PSM berumur 28 tahun yang bergiat secara aktif dalam semua aktiviti politik termasuk perhimpunan Bersih 1.0, 2.0, 3.0, himpunan hijau, pengerang dan banyak lagi. 

Bukan itu sahaja beliau juga terlibat dalam mengedarkan beribu-ribu risalah berunsur anti- kerajaan dengan membawa baju-T tertera gambar pemimpin komunis yang diangkat sebagai ‘kesatria’ termasuk pemimpin gerila komunis Cuba, Che Guavera dan pemimpin Parti Komunis Malaya (PKM) selamatkan Chin Peng dekat tol sungai Dua yang diketuai Ahli Parlimen Sungai Siput yang juga pemimpin Parti Sosialis Malaysia (PSM), Dr. Jeyakumar Devaraj.


Jika dikatakan Bawani Kaniapan tidak terlibat dalam politik adalah satu pembohongan besar. Jika tidak orang yang pertama menghubunginya sebaik sahaja selepas insiden di UUM adalam Ambiga, Nurul Izzah, Jeyakumar dan beberapa pemimpin pembangkang yang lain.

Walaubagaimana pun mahasiswa yang ada tidak sedikit pun tergugat dalm menyokong kerajaan kerana mereka tahun niat Bawani Kanniapan bukan ikhlas hanya untuk memalukan Sharifah Zohra sahaja. Lagipun program itu tidak kena-mengena dengan mahasiswa yang lain, itu adalah pertengkaran antara Sharipah Zohra sebagai pengantara dan Bawani Kanniapan yang cuba membuat provokasi.

1 comment:

  1. Pertanyaan untuk PAS.. Apakah memperjuangkan sosialis itu lebih penting daripada mempejuangkan Islam ?

    ReplyDelete

KAFELDA mengalu-alukan pandangan, idea dan teguran yang membina untuk tatapan umum.