SELAMAT DATANG KE BLOG KAMI ANAK FELDA. DAPATKAN INFO TENTANG ISU-ISU FELDA DAN BERKONGSI PENDAPAT TENTANG APA JUA BERKAITAN DENGAN FELDA

Monday, February 11, 2013

CUKUP CUKUP SUDAH!!! Kami tak mahu susah lagi!!! (bahagian1)


Baru-baru ini kecoh apabila banyak Tanah Rancangan yang bertindak menghalang Mazlan Aliman dari memasuki tanah rancangan mereka. Pelbagai bentuk halangan dan bermacam-macam lagi dibuat bagi menghalang Mazlan Aliman dan the Geng masuk ketanah rancangan mereka.

Kafelda terfikir mengapa? Adakah kerana parti? Adakah kerana ANAK bukan NGO/Pertubuhan yang berdaftar? Adakah kerana hasutan UMNO? Atau kemahuan penduduk sendiri?

Baru-baru ini satu di Felda Sungai Tengi Hulu Selangor telah berlaku insiden apa bila penduduk Felda Sungai Tengi dan beberapa badan lain telah menghalang Saudara Mazlan Aliman dari memberi ceramah di Felda tersebut.

Timbul pulak selepas beberapa hari video rakaman bagaimana pengurusan rancangan membuat taklimat bagi menghalang Saudara Mazlan Aliman dari berceramah. KENAPA di halang????

Sila lihat kepada apa yang berlaku kepada peneroka di situ dalam rakam video yang di lampirkan bersama dalam artikel ini...mungkin sebab itu penduduk tersebut menolak kedatangan Saudara Mazlan Aliman. Keperitan hidup mereka sewaktu "keluar" dari Felda cukup mengajar mereka betapa mereka sepatutnya bersyukur dengan nikmat ALLAH. Saksikan video tersebut dan nilai adakah rasional mereka menghalang MAZLAN ALIMAN masuk ke kampung mereka.

Sewaktu nak makan pun terpaksa ikat perut di mana mereka mereka yang menggelar diri mereka HERO??
WALLAHUALAM.....

2 comments:

  1. Huahahahahah..... Mazlan Aliman?

    masa memula Tun Razak nak besarkan Felda nie...Pemimpin PAS lah yang duk jaja Fitnah kunun akan jadi hamba Abdi Aruah.

    Taak ada apa pun jasa PAS di Felda nie...tetiba la nie muncul nak jadi HERO peneroka??...

    dah kena halau tu pun bernasib bail lah..
    patut nya dah lama kena pakok jer cacai PAS nie....

    ReplyDelete
  2. mazlan aliman kaki cilok duit kawan satu kg felda tu...usah halau dia..elok pijak perut jek si lintah darat tu

    ReplyDelete

KAFELDA mengalu-alukan pandangan, idea dan teguran yang membina untuk tatapan umum.